nieuws 2019

Nieuws parochie Mechelen 2019

Mechelen,

Viering ‘Vrede en Vrijheid, kostbare waarden’

Onze pastoor, Z.E.H. van den Berg, heeft het in zijn column – geschreven in het parochieblad Johannesklokje – al treffend geschreven: gedenken is goed, waakzaam blijven is beter.

Op 13 september is het 75 jaar geleden dat Mechelen is bevrijd. Daarvoor zijn aan alle kanten veel offers gebracht: offers voor Vrede en Vrijheid. Om dit te gedenken staan de H.H. Missen van 14 en 15 september in het teken van ‘Vrede en Vrijheid, kostbare waarden’. Er zullen gedichten worden voorgedragen, toepasselijke teksten uitgesproken, de slachtoffers herdacht, enz.

Het priesterkoor zal passend versierd worden en aan het eind van de H.H. Missen zal door de aanwezigen het Limburgs volkslied gezongen worden. Wij nodigen u allen uit om mee te vieren!

Als ultiem teken van vrijheid zal bij de hoofdingang van de kerk de Nederlandse driekleur wapperen. Doe met ons mee: vier met ons ‘Vrede en Vrijheid’ en hang in het weekend van 13, 14 en 15 september a.s. feestelijk de rood-wit-blauwe vlag buiten!

Parochieraad Mechelen.

Mechelen,  augustus  2019.

Onze pastoor, Z.E.H. Rick van den Berg, heeft zijn werkzaamheden per 1 augustus weer hervat. Om hem in de gelegenheid te stellen in alle rust (voor zover mogelijk) aan zijn herstel te werken, is samen met hem besloten dat de H.H. Missen op de weekdagen komen te vervallen. Enkele uitzonderingen:

Geplande H.H. Missen door de week:

Donderdag 29 augustus sterfdag H. Johannes de Doper

19.00 uur H. Mis in het Van der Looy-zaaltje.

Dinsdag 1 oktober feestdag H. Theresia van Lisieux

19.00 uur H. Mis in de Theresiakapel in de kerk.

Donderdag 19 december Avondmis met Boeteviering EMS

19.00 uur H. Mis in het Van der Looy-zaaltje.

Parochieraad Mechelen

kerkenpad geweest in Zuid-Limburg

Link naar de foto van onze kerk.

Sint Jan de Doper Mechelen - Link naar de foto's