Parochies E - M - S

Wat te doen bij...

overlijden, huwelijk of doop

WAT TE DOEN BIJ EEN OVERLIJDEN OF EEN WENS VOOR EEN HUWELIJKSINZEGENING OF EEN DOOP?

A. Bij een overlijden
Zeker bij een overlijden en voor een uitvaart dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met pastoor-deken P. Bronneberg: tel./app: 06 23 32 59 38 , of tel. 043 450 1226.
U kunt dan een afspraak maken om alles verder te regelen. Spreek zo goed mogelijk datum en tijdstip af!

B. Voor een huwelijksinzegening
Voor een huwelijk, graag ook ook zo tijdig mogelijk contact opnemen met diaken Jerome Jerry, tel.: 06 86 39 58 96.
U kunt dan direct een afspraak maken of eventueel  direct informatie inwinnen over hoe de voorbereiding of het inplannen van een datum in zijn werk gaat.

C. Voor een DOOP:
Neem voor doop zo spoedig mogelijk contact op met diaken Jerome Jerry, tel.: 06 86 39 58 96. Nadere informatie:
Voor het dopen en de voorbereiding ervan zijn vaste datums en tijden vastgesteld: zie hiervoor de verdere informatie over dopen, even verder naar beneden, na volgend punt D.

D. Voor een Eerste H. Communie of toediening van het H. Vormsel:
Ook voor die bijzondere plechtigheden wordt het zeer op prijs gesteld als kandidaten voor de Eerste H. Communie of het toedienen van het H. Vormsel zo tijdig mogelijk bij diaken Jerome Jerry worden aangemeld. Tel.: 06 86 39 58 96 of per email:
emsparochies@gmail.com .

Nadere info over het DOPEN:

DOOPSELS IN ONZE EMS-PAROCHIES EN CLUSTER GULPEN

Omdat de pastorale dienst voor ons cluster 8 parochies betreft met drie priesters, zijn er vanaf september vaste doopzondagen ingesteld, volgens dit rooster:

1e Zondag van de maand: Gulpen en Eijs
2e Zondag van de maand: Wijlre en Nijswiller
3e Zondag van de maand: Epen en Slenaken
4e Zondag van de maand: Mechelen en Wahlwiller
De tijden zijn 13.00 uur en 13.45 uur

Gezamenlijke doopvoorbereiding

Tevens zal er op vaststaande woensdagen een gezamenlijke doopvoorbereiding plaatsvinden in het parochiezaaltje te Gulpen om 19.30 uur. Voor 2024 is dit op:
12 augustus, 18 september, 16 oktober,
 20 november en  18 december.

Voor meer informatie en aanmelding, neem contact op met het parochiekantoor van uw betreffende parochie. Voor Epen, Mechelen en Slenaken neem contact op met

Kapelaan Jerry tel. 06 - 86395896

Zie verder ook de nadere informatie per parochie, onder/via (wat van toepassing is):
--> St. Paulus’ Bekering -parochie Epen, of H. Johannes de Doper-parochie Mechelen of H. Remigius-parochie Slenaken en daaronder  “Bij uitvaart, doop of huwelijk”.